مرتضی ملکی مین باش رزگاه

مطالب وبلاگ

اخبار، اطلاعیه ها و...

پیشنهاد مطالعه مقاله ای در حوزه تحقیقات کیفی

مقاله پیوست با عنوان "روشهای تحقیق کیفی در مطالعات بنگاه به بنگاه" از سری مقالات پیشنهادی بنده به کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است که قصد انجام رساله کارشناسی ارشد و دکتری خود در حوزه بازاریابی صنعتی را دارند. این مقاله در نشریه Advances in Business Marketing and Purchasing به چاپ رسیده است. در این مقاله، سه روش تقیق کیفی مطالعه موردی، نظریه داده بنیاد، و تحقیقات انسانی مورد بحث قرار گرفته و زمینه های استفاده هر یک از این روشها در بستر بازاریابی بنگاه به بنگاه (بازاریابی صنعتی) مورد بحث قرار می گیرد. درادامه ترجمه چکیده مقاله به همرا اصل مقاله (به پیوست) برای بهره برداری داشنجویان تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

 

مقاله پیش رو استفاده از مطالعات کیفی در تحقیقات بنگاه به بنگاه مورد بحث قرار می دهد. این مطالعه با مشخص نمودن برخی از تفاوتها و شباهت های روش های کیفی، پیامدهای روش شناختی انتخاب هر یک از این روشها را مورد بررسی قرار می دهد. محققان سه روش تحقیق کیفی، شامل مطالعه موردی، نظریه داده بنیاد، و تخقیقات انسانی/انسان شناسی را به بوته بررسی قرار می دهند. پس از بررسی کلی هر یک از این روشها، کاربردهای عملی آنها توصیف خواهد شد (و در واقع محقق در صدد پاسخ به پرسش) چگونگی برنامه ریزی و اجرای هر یک از این روشها خواهد بود. در نهایت، مروری نقادانه بر هر یک از این روشها ارائه خواهد شد. تاکید در این مقاله بر این است که انتخاب و استفاده هر یک از این روشها تابعی است از مساله پیش روی محقق، نوع توصیفات مورد استفاده و نظریه(های) مد نظر محقق. بعلاوه، بررسی خواهد شد که انتخاب هر یک از این روشها چه پیامدهای مهمی در انتخاب و نتیجه گیری مطالعه خواهد داشت. محقق در انتخاب روشهای تحقیق کیفی در بستر مطالعات بنگاه به بنگاه، باید نیازهای حیاتی روش شناسی تحقیق را مد نظر قرار دهد؛ چرا این روش مورد انتخاب شده است؟ چگونه می تواند مورد استفاده قرار گیرد؟ و چکونه می توان نتایج آن را با نتایج سایر تحقیقها ادغام نمود؟

 

دانلود ضمیمه بازگشت به بلاگ
دسته بندی : مطالب آموزشی , بازدید:365 , تاریخ انتشار : 1397/12/09